Regulamin zwrotów
REGULAMIN OKREŚLAJĄCY ZASADY ZWROTU MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH KUPIONYCH W SKLEPACH STACJONARNYCH KIM Sp. z o.o.
§ 1
- Niniejszy Regulamin (dalej "Regulamin") określa zasady zwrotów bądź wymiany towaru zakupionego w sklepach stacjonarnych (w punktach sprzedaży KIM Sp. z o.o.) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Bartyckiej 114 zarejestrowanej w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy Wydział XIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000106056 (zwaną dalej „KIM”),
- Niniejszy Regulamin obowiązuje we wszystkich sklepach stacjonarnych KIM na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie dotyczą sprzedaży prowadzonej przez KIM w ramach sklepu internetowego i outletu, w których obowiązują odrębne Regulaminy.
§ 2
Definicje terminów wykorzystanych w niniejszym Regulaminie oznaczają:
- Klient - osoba dokonująca zakupu produktu w sklepie punktów sprzedaży KIM Sp. z o.o.
- Produkt - produkt znajdujący się w ofercie sprzedaży sklepu KIM Sp. z o.o., który może być przedmiotem zwrotu lub wymiany zgodnie z § 3 ust.5,
- Punkt sprzedaży – punkty sprzedaży pod marką KIM sp. z o.o. - znajdujące się na terenie Polski.
- Wymiana towaru – wymiana zakupionego towaru na identyczny towar w obrębie tej samej grupy asortymentowej.
§ 3
- Klientowi umożliwia się dokonanie zwrotu bądź wymiany towaru zakupionego w sklepach stacjonarnych w Punktach sprzedaży KIM w terminie do 30 dni od dnia dokonania zakupu (tzn. od dnia następnego od daty ujawnionej na paragonie fiskalnym / fakturze Vat jako daty sprzedaży) za wyjątkiem towarów, których minimalna data ważności do wykorzystania wynosi poniżej 30 dni.
- Przy zwrocie lub wymianie towaru Klient obowiązany jest przedłożyć pracownikowi sklepu dowód zakupu produktu, tj. paragon fiskalny, fakturę lub jej duplikat.
- W przypadku braku posiadania oryginału paragonu lub faktury, dowodem transakcji może być:
- rejestr sprzedaży,
- dokument magazynowy,
- potwierdzenie przelewu,
- wydruk z terminala kart płatniczych,
- wyciąg z karty kredytowej lub z karty płatniczej,
- gwarancja podbita przez sprzedawcę,
- W przypadku braku posiadania oryginału paragonu lub faktury, dowodem transakcji może być:
- KIM sp. z o.o. zastrzega sobie prawo zweryfikowania, czy zwracany towar nie został uszkodzony lub używany, oraz prawo do odmowy przyjęcia zwrotu produktu lub wymiany towaru w przypadku niespełnienia któregokolwiek z warunków opisanych w niniejszym Regulaminie.
- W przypadku wystąpienia wątpliwości co do kompletności i pełnej funkcjonalności zwracanego produktu, warunkiem przyjęcia zwrotu lub Wymiany towaru jest pozytywna decyzja pracownika odpowiedniego działu sprzedaży sklepu KIM Sp. z o.o. , w którym towar jest zwracany. W przypadku negatywnej opinii pracownika, KIM Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zwrotu.
- Przedmiotem zwrotu lub wymiany towaru może być wyłącznie towar, który:
- nie nosi śladów użytkowania;
- nie został w żaden sposób uszkodzony;
- posiada oryginalnie przymocowane wszelkie stałe oznaczenia, w szczególności nie uszkodzone etykiety, zabezpieczenia fabryczne, metki,
- nie nosi śladów mocowania, przytwierdzania,
- znajduje się w oryginalnym nienaruszonym opakowaniu, jeżeli w takie opakowanie był zaopatrzony,
- Zwrot lub wymiana towaru zakupionego w ramach promocji odbywa się z uwzględnieniem postanowień Regulaminu właściwej promocji.
- KIM zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu lub wymiany towarów zakupionych w ilościach hurtowych, w szczególności w celu jego dalszej odsprzedaży.
§ 4
- Nie podlegają zwrotowi lub wymianie :
- towary zamawiane, wyprodukowane i sprzedawane według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (zamówienie indywidualne),
- niepełne opakowania (w przypadku zakupu pełnego opakowania),
- towary z wyprzedaży i ekspozycji,
- towary liczone oraz wagowe,
- towary cięte z metra,
- produkty z mieszalnika (farby, tynki),
- towary drewnopochodne (formatki),
- elektronarzędzia podbite kartą gwarancyjną,
- zlewozmywaki z wyciętym otworem pod baterię,
- urządzenia gazowe, bojlery elektryczne, przepływowe ogrzewacze wody,
- źródła światła (żarówki, świetlówki, żarniki, baterie),
- rośliny zielone
§ 5
- Zwrot należności za zwracany produkt następuje w takiej samej formie płatności, jaką uregulowany był zakup produktu, w szczególności:
- przy płatności gotówką, zwrot gotówki;
- przy płatności kartą płatniczą, kredytową lub debetową, zwrot następuje na tę samą kartę jaką uregulowany był zakup produktów (zgodnie z numerem karty), w przypadku upływu terminu ważności karty zwrot gotówki;
- przy płatności przelewem zwrot następuje na konto, z którego dokonano przelewu,
- W przypadku płatności inną walutą niż polski złoty, zwrot gotówki w polskich złotych, wg. średniego kursu NBP z dnia, w którym dokonano zwrotu w sklepie KIM.
§ 6
W przypadku, gdy Klient chce dokonać Wymiany towaru, wymiana odbywa się poprzez dokonanie zwrotu, a następnie ponowną sprzedaż nowego produktu. Klient otrzymuje nowy dokument sprzedaży.
§ 7
- Treść niniejszego Regulaminu jest dostępna na stronie internetowej pod adresem www.kim24.pl oraz w punktach sprzedaży KIM.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 25 lutego 2019 roku do zmiany lub do jego odwołania.
- KIM zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany obowiązują od daty ich wprowadzenia, po udostępnieniu zmienionego Regulaminu do wglądu w punktach sprzedaży KIM Sp. z o.o. oraz na stronie internetowej www.kim24.pl. Zmiana Regulaminu pozostanie bez wpływu na prawa i obowiązki Klienta nabyte przed wejściem w życie zmian Regulaminu.
- W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Zasad opisanych w niniejszym Regulaminie nie stosuje się w przypadku reklamacji produktów. Postanowienia Regulaminu nie wyłączają, nie ograniczają, ani nie modyfikują żadnych praw Klienta z tytułu wady towarów lub innych, które przysługują mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa (ustawa Kodeks cywilny art. 556-576).